17.12.09

Vietnam terus kempunan emas sukan SEA

Sebelum mula lagi perlawanan peringkat kumpulan, mereka dinafikan peratusan berjaya. Saya juga begitu. Bukan salah mereka, bukan salah K. Rajagobal tetapi keyakinan tidak lagi terletak pada F.A.M . Peminat 'new age' bola sepak Malaysia rata-rata hanya mengharapkan nasib menyebelahi pasukan negara.

Saya berminat untuk melihat reaksi pemimpin politik negara yang pastinya mendakwa merekalah penyebab pasukan negara berjaya, program merekalah penyebab pasukan negara berjaya, doa merekalah yang sebabkan pasukan negara berjaya. Saya pasti ini akan terjadi. Pulitrick. Sultan bola, sila letak jawatan.

Kemenangan Malaysia pada perlawanan tersebut boleh dikatakan seperti kemenangan Aston Villa terhadap Manchester United. Bezanya, Aston Villa terus bertahan dan berkampung tetapi Malaysia tidak. Satu keputusan yang memeranjatkan kerana berkampung adalah kemahiran pasukan Malaysia sejak saya mula mengikuti perkembangan sukan ini. Mereka juga kurang menghantar bola kembali kepada penjaga gawang. Saya kagum walaupun prestasi belum ditahap yang 'baik'.

Jika Malaysia terus bermain dengan prestasi seperti perlawanan itu, mereka layak untuk bersaing di kancah EPL. Tetapi malangnya, liga EPL adalah untuk pasukan bertaraf kelab, bukannya negara. Jika Malaysia diterima untuk bermain di EPL, saya malu.

Tahniah buat pasukan bawah-23 tahun negara kerana berjaya membawa pulang emas buat kali kelima dalam acara bola sepak pada temasya sukan SEA.

Mid-week game menyaksikan CHE, LIV, MU, dan TOT menang. Tahniah juga buat mereka.

1 ulasan:

r.k berkata...

armouris..
tenga injured a ni. adeh!

mAxx..
selamat datang. woh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...