24.7.09

jika benar BN tidak bersalah

sorak..sorak..lompat..lompat..

Kabinet telah memutuskan untuk membentuk suruhanjaya untuk kes Teoh.
owh.apa? hanya untuk siasat kaedah penyiasatan SPRM?? kenapa tidak kes Teoh?
um...

Keputusan ini amat meragukan, bagi saya, kerajaan, jika ingin meneruskan hasrat dengan mengikut kata pembangkang dan membentuk sebuah suruhanjaya penyiasatan diraja, perlu membentuk suruhanjaya yang menyeluruh.

kita tahu bahawa, pemerintahan di Selangor pada satu ketika sangat bergolak dengan isu rasuah dan kongsi gelap.dan juga moral. Berita kematian Teoh yang mana beliau adalah seorang saksi penting kepada SPRM di pejabat SPRM telah digunakan sebaiknya oleh pihak pembangkang, hingga tiada lagi kedengaran isu tersebut di 'beritautamakan', malah, isu tanah di pulau pinang juga telah menjadi bertambah teruk tetapi, masih berita Teoh ini yang menjadi bahan kejaran kebanyakan orang.

Jika kerajaan tetap dengan suruhanjaya yang sudah ada ini, masyarakat akan mula merasa sangsi dengan pemerintahan Najib yang baru 'setahun jagung' sebagai PM. Berikanlah mereka suruhanjaya tersebut, berikan ruang untuk kebenaran. Berikan tuntutan mereka kali ini, biarpun risikonya sama seperti kes ketuk ketampi seorang tahanan wanita satu ketika dahulu. Mari kita lihat adakah pisang akan berbuah berkali-kali lagi? Dan keputusan suruhanjaya mungkin ia akan memberi satu peluang kempen untuk kerajaan kelak.

namun, jika kerajaan enggan, saya sendiri, sekurang-kurangnya pada kadar 40 % akan merasa kerajaan bersalah.saya hanya seorang biasa, bagaimana eksterimis di luar sana? Bagi saya SPRM tidak ada salahnya, mungkin kaedah akan dipertikai, namun, adat pesalah, jika air-cond telebih sejuk pon akan dijadikan 'batu loncatan' untuk menyelamatkan diri.


malangnya, saya sedar. tiada siapa dapat menyampaikan kandungan kecil di atas kepada 'kerajaan'

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...