22.3.10

Manchester United bukan lagi gagasan bola sepak .

Chelsea memamirkan permainan gam**** awal pagi tadi sehingga menyebabkan ghua malas nak ulas terus . Ghua ingin ucapkan takziah kepada Liverpool kerana perlawanan mereka diadili oleh Howard Webb . Peminat setia Chelsea harus kenal siapa Howard Webb dan bagaimana beliau memusnahkan permainan Chelsea dan mengagungkan permainan ManU . Ghua harap Howard Webb cepat sedar yang beliau referee , DUTA kepada permainan bola sepak .

Kekerasan halus pada Valencia dikatakan foul dan diberikan penalti . Bagaimana pula kekasaran keatas Gerrard di minit akhir perlawanan ? Untuk Valencia katanya tangannya dipegang , bagaimana pula dengan Gerrard yang kaki kirinya dibentes ?

Kekasaran oleh Vidic apabila diserang-balas-mengejut oleh Liverpool di katakan tidak foul tetapi akibat kekasaran itu , Manchester United pula menyerang-balas-mengejut dan kekasaran yang sama berlaku , apa jadi ? Sepakan percuma diberikan . Apa itu ?

Tidak lupa juga sepakan Neville yang melepasi kepala Maxi dan mengakibatkan Maxi dibalut kepalanya . Tiada kad merah , tiada kad kuning , TIADA FOUL .!

Perlawanan malam tadi sudah dirosakkan oleh pengadil . 

Manchester United memenangi tiga mata dalam pengejaran juara liga musim ini . Ghua memang tak pernah senang dengan hakikat itu . Tapi ekoran kejadian malam tadi , ghua memang tidak dapat menyeyapkan diri . Nampaknya penyokong Manchester United mati-matian bangga atas kemenangan tidak sihat ini . 

Adakah mereka layak menyatakan diri mereka peminat bola sepak jika bangga dengan kemengan tersebut ? Mereka sepatutnya merasa segan , malu dan mereka sepatutnya tak keluar rumah kerana menang secara kotor . Mereka gagal untuk merasa begitu , kenapa ? Kerana mereka telah membesar dan dididik sejak lahir bahawa Manchester United perangainya memang begitu . Kasihan dan Bodoh .

Manchester United bukanlah lagi gagasan bola sepak . England patut bubarkan Manchester United .

Nasib baik ghua sokong Pasukan Jerman .

7 ulasan:

Pert Doherty berkata...

manchester adalah gagasan freemason

r.k berkata...

They control everything . It sucks .

alyrds berkata...

biasa la tu....pengadil colina jer yg baguih!!!

eddie dewanaga berkata...

Rooney cuti sabtu... jom kita titik diaorang!!!!

r.k berkata...

alyrds : reff botak tuh terbaik .. comfem final dia yang jaga .

eddie : cuti tak cuti , titik tetap titik .

Prof. Era Pasca berkata...

weh aku MU... hahha ape lagu chelsie2 nih... ngeeeeeee

r.k berkata...

dah nama pun penulis blog yang menyokong Chelsea , takkan nak letak lagu I'll never walk alone pulak .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...