4.1.09

kuasa dunia datang dariNya


Manusia Paling "BerKuasa"

Hanya dengan satu tandatangan dari Manusia ini, Bumi Palestin terus berlumuran darah. Dalam masa kurang tujuh hari sahaja beratus telah Syahid. Kita kita hanya mampu menonton siaran langsung atau berita berita mengenainya.

( Itu pun pada yang prihatin, ada yang langsung tak mahu ambil tahu. Mereka lebih mengambil berat tentang Apa yang sedang berlaku di Perak dan Selangor. Siapa lebih betul, PR ke atau BN ke.)
Dan inilah sekutu kamcing Zionist Israel.
Aku doakan Semakin ramai umat Islam Palestin yang kau bunuh semakin ramailah rakyat kau sendiri yang akan dengan rela hati Memeluk Agama suci Islam di bumi kau sendiri. Semakin banyak Masjid Masjid akan didirikan di bumi kesayangan kau dengan tangan dan duit dari rakyat kau sendiri. Tak percaya, tunggulah...

Dunia terus mengecam kekejaman Zionist terhadap bumi dan rakyat Palestin... (.sekali lagi..pada yang prihatin.)..yang dapat merasa di Qalbu masing masing betapa menderitanya saudara seIslam yang telah terlalu lama merasi penderitaan di bumi sendiri.




"Holocaust"..yang ini jika terjadi pada Orang Barat. Jika pada orang Islam dinamakan "Looking for terrorists..Muslim terrorists to be exact" .
(Samalah dengan DAP di Malaysia ini. Situasi yang berbeza...excuse atau Alasan yang sama - Kalau UMNO/BN nak perjuangkan Melayu/Islam mereka kata 'rasist/pilih bulu' terma keTuanan Melayu semua keluar, tapi kalau DAP terutamanya Teresa Kok, perjuangankan untuk Orang Cina mereka kata ini untuk keadilan semua tak pulak kata rasists"- Belit sama saja),.

Siapa sebenarnya yang menghalalkan Massacre di Gaza?
Apa Pak Arab Teluk dengan segala kekayaan dilimpahkan Allah swt kepada Negara masing masing sedang buat sekarang?
Kamu kata kamu Keturuanan Suci, Bahasa Al Quran pun Bahasa kamu, Para Ambiyak pun ramai sebangsa seketuruanan dengan kamu, ada yang jadi Custodian of the Two Holy Mosques..Alhamdulillah kami tumpang gembira sebab ini semua rezeki limpahan nikmat dari Allah swt. Ini semua Hak kamu, kami tumpang bangga. Dapat jejak kaki ke tanah suci pun kami dah bersyukur...
Tapi..........tapi...
APA peranan kamu dalam isu sejak 1967 ini??
Adakah kamu juga diberi 'mata' tapi tak dapat melihat?
Diberi 'telinga' tak boleh mendengar
Diberi "Qalbu" tapi tidak dapat merasa?
Diberi harta melimpah ruah tapi tak dapat membuat kebajikan sesama Islam pada saudara di Negera jiran terdekat?


rk:diambil dari melayuangkat tanpa izin.


jenayah di sebalik dinding jelas:maksiat di hilir mata gelap

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...