4.12.08

YB Izzah kata D Mukhriz pejuang bangsa melayu

laporan di sinarharian (s.i.n.i). YB Izzah memberitahu bahawa cadangan Mukhriz untuk satu aliran sekolah semata-mata berniat politik dan mencetuskan isu perkauman.

terdahulu D Mukhriz mencadangkan agar sekolah-sekolah vernakular di negara ini ditutup sebagai reaksi kepada pemimpin-pemimpin parti komponen BN yang mempersoalkan ketuanan Melayu.

-haha~Izzah sokong Cina yang mempersoalkan ketuanan miliknya (sbb die melayu) dan membantah Melayu yang memperjuangkan dirinya (sbb die melayu).YB pilihan ramai!

-melenting nampak Cina2 ni bila D Mukhriz bagi cadangan tuh~cakap perkauman konon. yang dorg dok nak tolak ketuanan melayu x perkauman plak?
bile Cina cakap catu, golongan2 NGO melayu bantah,ramai bising.GGMM yang dok nak saman Chua Soi Lek pon org Melayu sendiri maki,perkauman. Tapi bila D Mukhriz cakap cani, org cina ni bising, mana Melayu yang maki2 tadi? Bising la cepat. Cina ni perkauman ape!!

-ok ape sekolah satu aliran,kate Malaysian Malaysia (haha.wtf)

“Hal ini kerana dengan menghormati hak kaum masing-masing untuk mempelajari bahasa ibunda dan menggalakkan perkembangan pelbagai kebudayaan serta kesenian di negara ini, akan dapat melahirkan masyarakat Malaysia yang bersatu padu"-YB Izzah

Kan ke kalau satu sekolah lagi bersatu padu. Macam parti politik gak, PR dan BN dianggotai oleh parti-parti komponen. Kalau PKR, MIC, MCA, DAP, BEBAS, PKMB(umno) ni bergerak sendiri, ne leyh nak aman dan berjaya kan. Sama a sekarang ni dengan sekolah, kalau satu sekolah, lagi bagus, sealiran, sefahaman, sekata, seikat!

-kalau nak risau kan budaya dan bahasa, adakan kelas tambahan (extra) untuk bahasa mandarin dan bahasa tamil-yang pelajar Melayu pon boleh ambik kalau nak. Budaya di ajar dr rumah kowt~kat sekolah kad*dang-kad*dang ada praktikal, bukannya x boleh buat kalau satu sekolah pon, da sefahaman kan. ek ele, bende gini pon YB Izzah x leh pikir? YB pilihan ramai!

tapi ade satu bab aku setuju~

beliau seharusnya menentang Dasar Pengajaran dan Pembelajaran Matematik dan Sains dalam Inggeris (PPMSI) yang menyebabkan kemerosotan mutu pendidikan khususnya di kalangan masyarakat Melayu terutamanya luar bandar

yang ini betol! saya bantah PPMSI dan saya sokong YB Izzah.YB pilihan ramai!
tapi xkan statement je. bertindak la YB ku!


sila.baca tulisan Oleh Mohd. Ridhuan
Tee Abdullah( s.i.n.i)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...