19.6.10

WC2010 : Jerman tumpas pada Spain didalam aksi menentang Serbia

Dunia dikejutkan dengan kekalahan Jerman kepada Serbia semalam , tetapi dengan rekod kekalahan Sepanyol kepada Swiss dan kekalahan Perancis kepada Mexico menunjukkan bahawa tiada yang tidak boleh berlaku pada Piala Dunia tahun ini .

Cemuhan pentas piala dunia tahun ini dimulakan dengan kebenaran penggunaan Vuvuzela yang rata-rata memberi tekanan kepada para penonton pertandingan . Tidak cukup dengan itu , bola Jabulani pula dikritik hebat oleh para pemain dalam skuad negara-negara ternama . Kita telah disajikan dengan pelbagai kesilapan penjaga gawang pada piala dunia tahun ini .


Kita juga masih belum dihiburkan dengan jaringan dari bola mati kecuali dari Uche untuk skuad Nigeria yang mana ia boleh dikira sebagai kesilapan penjaga gawang membaca pergerakan bola .

Kemudian kita dikejutkan dengan jumlah kad kuning dan kad merah yang berlambakan dipasaran .  86 kad kuning termasuk kad kuning kedua dan tiga(3) kad merah telah dilayangkan setakat ini . Mangsa terbaru adalah skuad Jerman dan Serbia . Pengadil dari Sepanyol , Alberto Undiano Mallenco telah melayangkan sembilan (9) kad kuning dalam perlawanan yang dilihat adil dan saksama . 

Kesan kebingungan pengadilan ini memberi kesan kepada skuad Jerman kerana terpaksa bermain 10 orang sebelum tamatnya separuh masa pertama apabila Klose dilayangkan dua kad kuning dengan kedua-dua cabaran yang dilakukan oleh beliau adalah tidak merbahaya . Selain Klose , Ivanovic , Kolarov , Khedira , Lahm , Subotic , Vidic dan Schweinsteiger juga dilayangkan kad kuning .

Namun peluang Jerman untuk menyamakan kedudukan selepas Vidic of Manchester United menggunakan taktik keji menampan bola menggunakan tangan telah diadili dengan pemberian sepakan penalti apabila Podolski gagal menyempurnakan sepakan tersebut . Sepakan penalti , 60% skills 40% luck .


concentrate , we will face ghana after this | Shweni menenangkan Pols selepas gagal menyempurnakan sepakan penalti

After all , Serbian needs the Spaniards to win against Germany . Try harder Die Mannschaft .

5 ulasan:

Nina Nurziana berkata...

harap2 germany tak jumpe argentina.



penyokong Germany & Chelsea?
same la kite..
mesti ikut ;)

r.k berkata...

lagi bagus kalau jumpa Argentina . barulah 'ujian' sebenar . kalau jumpa negara yang slow-slow ni , morale die lain sikit ~ tada syiok ~
^^"

Nina Nurziana berkata...

seram nanti tersingkir awal..

sumpah takut ngan messi .. hee. ..

KeCiK berkata...

Lesser team dah pandai main. Each group ada darkhorses. Kesimpulannya Malaysia juga boleh menang Asian Cup. Eh? Wait, Sukan Sea hari tu menang kan? hahaha..

r.k berkata...

kalau main utk negeri pun dah makan rasuah , main tak bagus macamna nak masuk skuad kebangsaan ?
ntah-ntah kat skuad kebangsaan pun makan rasuah gak ~

gaji paling sikit 3 riban , tapi nak jugak makan rasuah ~ tia niu seng !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...