31.1.10

Ketinggalan Kapal Terbang

' Pong , tujuh lima lima kejut aku pong , aku nak pegi sekolah '

' Jack , bangun jack ' , sergah Pong . Gua boleh ala-ala kadar saja buka mata . Nak tak nak kena bangun juga , sekolah punya pasal . Gua mandi wangi-wangi , abiskan ubat gigi , pakai ranggi-ranggi . Gua klip kanta mata hitam pengelak UV , start moto , full throttle , vroom-dia-pergi .

Tenang betul KL pagi-pagi ahad . Gua saja macam serabai , dalam kepala duk pikir nanti dalam kapal terbang nak mimpi pasal apa . Waktu-waktu kenderaan kurang ni lah kereta-kereta kat KL buat macam dunia fana ni keluarga dia punya . Gua tak ambil kisah sangat . Tak sabar nak mimpi dalam kapal terbang . Tu belum campur bayangan layanan pramugari . Sampai sekolah gua tengok seorang umat pun tiada . Gua cuba recall . 

 Kapal terbang dari sekolah bertolak pukul lapan-Bro Black

Cis , melepas gua nak dapat layanan pramugari . Balik rumah sesepoi angin , dalam kepala dok pikir nak mimpi beli sijil cuti sakit kat mana .

Jack , ayah aku meninggal malam tadi , tengah malam tadi - Pong   ALFATIHAH

2 ulasan:

deusXmachina® berkata...

al-fatihah

I n n z berkata...

heh.
lmbt lol


al fatihah tuk ayah beliau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...