11.11.08

video kematian 'melampau.'

aku baru bangun ni.sakit kepala study ptg tadi.baru pas solat~ bukak2 tv,berita..DHisyamudin nga cakap.DHisyamudin x setuju penayangan nye di atas alasan tahap umur kanak-kanak darjah satu dan due yang memangnye masih kecil.

hari ini,juge pakar(pakar ape ntah,x igat-either motivasi atau psiko) kate yang zaman da berubah.cakap mulut x jalan.video ni lebih menarik minat dan memberi kesan.

semalam, seorang pelajar tingkatan empat berutus dengn news at tv3.menyatakan ianya sesuai untuk tahap umur seperti dirinya..tetapi,seawal umur dak sekolah rendah yang rendah(7,8,9,10 tahun)x sesuai.

semalam juga,seorg pakar psikologi kata,untuk kanak-kanak yang kecik ni,ape yang sebalik video terbabit x akan diingat,yag akan dingat adalah-keseraman apa yang berlakudalam video terbabit yang akan membuat kanak-kanak menjadi takut dan murung.

ade yang cakap,baguih la video ni.bagi kesedaran..bab hukum kuboq bukan bley buat main~

bagi aku,aku sokong pemuda tingkatan 4 tadi.bagi dak2 skola menengah,dak2 U tengok video ni..buatkan ianya sebagai kewajipan,x tengk..fail satu subjek ke,x boleyh dapat asrama ke.x pon wat majlis makan2,pastu siar video ni.yang pasti..wajib..kalau ade kesedaran.alhamdulIllah.kalau xde,sekurang-kuranngnye kite da wat ape yang patut.

untuk dak-dak kecik ni,kite bagi juga..tapi dengan video yang baru,setuju dengan pakar yang aku x igt ttadi,visual memang memberi kesan.buat video yang baru,yang lebih ringan..yang motifnye same..ataupon buat dalam bentuk kartun.kite org melayu da ramai yang kreatif kan..yang mampu buat tu sume..(er..dengarnye,stadium astro punye iklan tu,org melayu yang buat-xtau la betol ke x),xkan nak berpolitik je..anak-anak kite sape nak jage?

wahai anak-anak muda,jadilah anak kuda bulu kasap untuk orang-orang tua kita,mase depan kita,dan bakal anak-anak kita.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...