23.10.09

Penangan Skema

Hari tu, rabu. Sehari selepas ke PTPTPU, aku pergi sekolah macam biasa. Sampai sekolah agak lambat. Kereta banyak atas jalan. Kenape ntah mereka ini tak nak naik kenderaan awam. Menyusahkan.

Keluar lif basement nak naik lif bangunan kena tahan dengan pak guard buncit. Dia minta Id. Aku kata "ni yang tergantung ni bukan ayam percik pak cik" dalam hati. Aku tunjuk lah Id dekat dia. Tak semena-mena dengan muka baru santap ada sikit-sikit bau listerine dia suruh aku ambil pas pelawat kat depan.

Aku nganga mulut luas-luas sambil mintak orang sebelah cakap kuat-kuat, apahal?

Dia cakap yang banyak sangat objek dalam sarung kad aku. Memang la banyak tapi kad Id depan sekali oke. Siap ade nametag lagi. Memang macam profesional. Saya bergaya, anda ada masalah dengan itu?

2 kali tahan lif tapi akhirnya terlepas. Sebaik sahaja lif itu tutup, dia cakap "oke, student tak apa" dan lepaskan aku. Aku tarik bahu dia, hayun penumbuk dekat muka. Dia elak. Cis, hebat pulak orang tua ni.

Baru aku sedar, aku sangat skema hari itu. Tak macam student. Tapi tak ada pula student cakap "GMorning Sir" dekat aku.

p/s: hari itu juga lah cekgu inggeris merajuk. susah betul kalau orang tua merajuk ni.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...